تحقیق و توسعه گروه صنعتی اتحاد

شركت ابتكار انديشان مهر

ETTEHAD INDUSTRIAL Grp.
درباره شرکت

شرکت کارتن سازی ابتکار اندیشان مهر در سال 1386 در زمینی به وسعت 6000 متر مربع در شهرک صنعتی بهارستان واقع در کیلومتر 5 اتوبان کرج- قزوین در جهت بهبود صنعت بسته بندی کشور و فقدان واحد های تولید کارتن باحجم بالا و کیفیت مناسب تاسیس گردید و ظرف مدت 6 ماه از شروع ساخت به بهره برداری رسید.

این شرکت دارای دو خط تولید کامل بوده که روزانه قادر به تولید 80000 کارتن و انواع مقسم با چاپ چهار رنگ با کیفیت بالا را دارد و هم اکنون با شرکت‌های به نام کشور همکاری می‌کند و هدف آن ارائه بسته بندی‌های مناسب و به روز برای شرکت ها می باشد.

تاریخچه:
با صنعتی شدن و افزایش تقاضای مصرف کنندگان و داغ شدن بازار کالاهای مختلف، نیاز به ابزاری سبک برای حمل اجناس بیش از هر زمان دیگری حس می‌شد. همه چیز از زمانی شروع شد که توانستیم به شیوه ای نوین و تازه برای قرار دادن ورقه های نازک و سست کاغذ بر روی هم و در قالب یک الگوی مواج دست یابیم. حاصل این دسترنج ماده ای سخت و محکم بود که می توان از آن برای بسته بندی اشیاء شکننده بهره برد. درست در زمانی که سیر صعودی تولید محصولات بسیار چشمگیر و حیرت آور شده بود و تغییرات شگرف بازار مصرف کالا دیده می شد، مقوا نقش مهم و بسزایی در انقلاب صنعتی ایفا کرد.

تاریخچه و سابقه جعبه سازی و کارتن سازی به تاریخچه و سیر تکاملی ساخت و تولید کاغذ بر می گردد. محصولات چوبی که از درخت به دست می آید از دیرباز در اختیار و استفاده بشر بوده است. اما آنچه امروز به عنوان صنعت دستگاه کارتن سازی و جعبه سازی از آن نام برده می شود بعد از اختراع کاغذ بوده است که اولین بار در چین تولید گردید و رویه ساخت و تولید آن وارد کشور ایران نیز شد.

بعدها در سال ١٨٥٦ ادوارد هالی از مقوای موج دار به عنوان آستر کلاه های بلند استفاده کرد و حق انحصاری این اختراع را از آن خود کرد. در سال ١٨٧١ آلبرت جونز از نیویورک یک لایه کاغذ صاف را به کاغذهای مواج اضافه کرد و این اختراع را به نام خود ثبت کرد و به ماده ای مناسب و ایده آل برای بسته بندی و کادوپیچ کردن بطری ها و فانوس های شیشه‌ای دست یافت. سه سال بعد اسمیت نخستین دستگاه تولید عظیم و صنعتی مقوای موج دار را اختراع کرد، فرد دیگری به نام اولیور لانگ به هر دو طرف کاغذهای موج دار یک لایه صاف و مسطح اضافه کرد تا ماده ای حاصل شود که امروزه آن را با نام مقوای موج دار می شناسیم.

در سال ١٨٩٠ روبرت گید از بروکلین که در زمینه ساخت پاکت‌های کاغذی و چاپ فعالیت داشت، از مقوای موج دار برای ساخت جعبه استفاده کرد. او جعبه ای را طراحی کرد که از تکه های صاف و از پیش برش خورده مقوا ساخته شده بود. جالب است بدانید که این اختراع گید (درست به مانند شمار کثیری از اختراعات دیگر) نتیجه یک اتفاق و پیشامد بود؛ گید مشغول آماده کردن سفارش یکی از مشتریان بود و از یک خط کش فلزی برای قرار دادن بخش های تاخورده در جای خود برای برش زدن ساک های کاغذی استفاده می کرد که به این نتیجه رسید، او می تواند با برش زدن درست و بجای مقوا، به راحتی و در مقادیر بالایی جعبه تولید کند.

هدف مجموعه:
شرکت کارتن سازی ابتکار اندیشان مهر در سال 1386 در زمینی به وسعت 6000 متر مربع در شهرک صنعتی بهارستان واقع در کیلومتر 5 اتوبان کرج- قزوین در جهت بهبود صنعت بسته بندی کشور و فقدان واحد های تولید کارتن باحجم بالا و کیفیت مناسب تاسیس و به بهره برداری رسید. ایجاد ارتباط اثربخش بین شرکت و مشتریان در جهت حصول رضایت روزافزون از اهداف اصلی این شرکت می‌باشد.