تحقیق و توسعه گروه صنعتی اتحاد
اخبار ETEHAD INDUSTRIAL GP.

بازديد رئیس سازمان ملی استاندارد ایران جناب آقاي دكتر مهدي اسلام پناه و هيات همراه از شركت اتحاد موتور

دسته بندی ها : اخبار, همایش ها
تاریخ انتشار :

بازديد رئيس سازمان ملي استاندارد ايران و معاون رييس جمهور جناب آقاي دكتر مهدي اسلام پناه و هيات همراه از شركت اتحاد موتور

در اين بازديد پس از شنيدن سخنان و توضيحات عضو هيت مديره گروه شركتهاي اتحاد موتور جناب آقاي محمد شهپري در خصوص توان مندي هاي اين گروه صنعتي و عزم راسخ در داخلي سازي و تامين قطعات خودرويي مورد نياز كشور و همچنين سياست انتقال دانش و بهره گيري از شركتهاي دانش بنيان در زمينه توليد قطعات خودرو و بومي سازي آن، ايشان را از توان توليد و برنامه هاي آتي اين گروه صنعتي آگاه ساختند. در ادامه ايشان را از ظرفيت توليد روزانه 35 هزار قطعه در روز آگاه نمودند و ابراز داشتند با توجه به توليد داخلي باعث جلوگيري از خروج ارز سالانه به مبلغ 110 ميليون يورو و صرفه جويي ارزي مي شود.  همچنين باعث توليد اشتغال براي 4 هزار نفر بصورت مستقيم و 60 هزار نفر بصورت غير مستقيم در داخل كشور شده و اين را يكي از افتخارات اين گروه صنعتي دانست.

بازديد رئیس سازمان ملی استاندارد ایران جناب آقاي دكتر مهدي اسلام پناه و هيات همراه از شركت اتحاد موتور

سپس  رييس سازمان ملي استاندارد ايران؛ توان، تخصص و تعصب شركت هاي  توليدي قطعات خودرو داخل كشور را  براي توليد محصولات باکيفيت را ستودني دانست و گفت: بايد با حمايت از توليد کيفي؛ فضايي براي  ورود کالاي تقلبي و قاچاق باقي نماند و با هر چيزي که توليد را تضعيف کند، مقابله خواهيم کرد.
دکتر مهدي اسلام پناه در بازديد از گروه صنعتي اتحادموتور ، توليدکننده بيش از 150 قطعه خودرو که با انتقال تکنولوژي و بيش از 95 درصد عمق خودکفايي در داخل، را به ثبت رسانده است، گفت: اگر استاندارد سازي علم پايه و هم فناورانه شکل گيرد آنگاه اثرات آن در فرآيند توليدکيفي بروز خواهد کرد.  
رييس سازمان ملي استاندارد ايران با اشاره به وجود قطعه سازاني که همواره اساس کار خود را بر پايه توليدکيفي بنا نهاده اند گفت: بهره وروي صنعت خودرو با استانداردسازي قطعات خودرو واجراي الزامات شکل مي گيرد چرا که عيوب خودرو با استانداردسازي در زنجيره تامين بهبود و رفته رفته از بين مي رود.
رييس سازمان ملي استاندارد ايران در ادامه با اشاره به صادرات قطعات اين مجموعه به کشورهاي مختلف و ساخت برخي قطعات براي خودروهاي روز دنيا افزود: مي توان با تمرکز بر مزيت رقابتي و صادراتي در صنعت قطعه سازي، چشم انداز صادرات بيش از 10 ميليارد دلاري را در اين صنعت پيش بيني کرد.
وي با بيان اينکه صنعت قطعه سازي در کشور مي تواند با برنامه هاي صادراتي خود جريان صنعتي کشور را هدايت کند، افزود: بايد با ايجاد کلوني حرفه اي در اين صنعت به ويژه در بخش قطعات يدکي دست هاي غير حرفه اي و موج سوار اين صنعت را کوتاه کنيم تا صاحبان صنايع بتوانند در شرايط ايده آل، مقياس اقتصادي خود را با عرضه محصولات باکيفيت گسترش دهند.
دکتر اسلام پناه با بيان اينکه ارتقاي کيفيت در توليد بايد مستمر باشد؛ گفت: کيفيت حد و مرزي ندارد و براي رسيدن به نقطه مطلوب توليدکنندگان بايد از استانداردهاي تعيين شده عبور کنند همانگونه که امروزه در تجهيزات نظامي و دفاعي با بهره گيري از فنون دانش بنيان توانستيم توليداتي فراتر از تصور؛ در سطح کلاس جهاني داشته باشيم.
رييس سازمان ملي استاندارد ايران با تاکيد بر اينکه استاندارد خودرو از دو رقمي به سه رقمي افزايش مي يابد، گفت: بايد به سمت استانداردسازي قطعات پيچيده و نوظهور پيش رويم و براي برداشتن اين گام بلند در صنعت خودرو از توان متخصصان صنعت به ويژه صنعت قطعه سازي کشور استفاده خواهيم کرد.
وي وجود آزمايشگاههاي آزمون تاييد صلاحيت شده براساس استاندارد 17025 را در اين مجموعه قطعه سازي نشان از توجه و اهتمام آنان به تقويت و توسعه نظام استانداردساز کشور دانست.
 رييس سازمان ملي استاندارد ايران با تاکيد بر حمايت از توليد کيفي اذعان داشت: در ابتداي امسال، بسته تحولي بهار خدمت در دولت مردمي با محوريت رشد توليد کيفي و در جهت توسعه استاندارد کالا و خدمات با رويکردي جهادي، اقتصاد محور، تسهيلگر، فرصت ساز، مولد، دانش بنيان ابلاغ شد تا فرايند توليد و واردات را تسهيل کند.
وي گفت: اين بسته که در پورتال سازمان بارگذاري شده، باعث شد بسياري از مسائل در شرايط تحريمي حل شود، چراکه در آن به استمرار کيفيت و توليد علم پايه و هوشمند سازي شده تاکيد شده است.
دکتر اسلام پناه و هيات همراه از بخش هاي مختلف توليدي و آزمايشگاهي قطعه سازي اتحاد موتور در تهران بازديد کردند.