تحقیق و توسعه گروه صنعتی اتحاد
اخبار ETEHAD INDUSTRIAL GP.

نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو

دسته بندی ها : اخبار, همایش ها
تاریخ انتشار :

 

سخنرانی محمد شه‍پری عضو هيئت مديره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در نشست با خبرنگاران

نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو

در این جلسه جناب آقای محمد شه‍پری مطلق عضو هیپت مدیره انجمن قطعه سازان مشکلات موجود در ساخت داخل و خودکفایی را به سه مقوله مهم تقسیم نمود که به ترتیب 1-  مشکلات سخت افزاری 2- مشکلات مواد اولیه  3- مشکلات منابع انسانی نام بردند.

ایشان در خصوص مشکلات سخت افزاری بیان نمودند در صنعت قطعه سازی نیاز به بروز رسانی ماشین آلات و بکار گیری تجهیزات جدید در ساخت قطعات می باشد و این امر مستلزم تخصیص ارز جهت بکار گیری تکنولوژی جدید و استفاده از خطوط تولید جهت خودکفایی و تولید داخلی میباشد و از پر شدن سقف ارز و عدم تخصیص ارز برای ماشین آلات و عدم پا سخگویی وزارت صمت انتقاد نمودند.

در ادامه از بروز فاجعه و مشکلات  در تهیه مواد اولیه مطالبی عنوان نمودند. ایشان ابراز نمودند که  تهیه مواد اولیه از داخل کشور ودر بورس کالا بین  20 تا 25 درصد بالاتر از قیمت واردات از خارج است  و کشف قیمت بالاتر در بورس کالا در فلزات مس و آهن را برای قطعه ساز مشکل ساز است.

درپایان مشکلات  منابع انسانی و ریزش نیروی کار در صنعت را به عنوان یکی از فاجعه بار ترین مشکلات در صنعت قطعه سازی عنوان نمودند و بیان داشتند در حال حاضر معیشت کار گر با مشکل روبرو شده و کارگران  تمایل دارند تا در بخش خدمات عمومی و اسن‍پ فعالیت کنند تا بتوانند هزیته های خود را مدیریت نمایند. و ادامه این روند را برای صنعت خودرو زیان بار خواند.